top of page

Autor resocializačného programu

PhDr. Roman Božik, Ph.D.

Na problematiku závislostí sa profesionálne špecializuje od roku 1997. V Centre pre deti a rodiny Adam (predtým Resocializačné stredisko Adam) pracuje od roku 1999. Najskôr pôsobil vo funkcii terapeuta a neskôr ako riaditeľ a odborný garant.

 

Magisterské štúdium ukončil na UKF v Nitre v odbore Sociálna práca so zameraním na špecifické pedagogické problémy. Rigoróznu skúšku zložil tiež na UKF v Nitre na tému Prevencia drogových závislostí detí a mládeže. Na Pedagogickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe ukončil v roku 2017 doktorandské štúdium v odbore Pedagogika. Od roku 2009 do 2011 pôsobil na Univerzite Komenského v Bratislave, a to na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky. Jeho odborným záujmom je sociológia detstva, zdravý životný štýl a problematika prevencie drogových závislostí, rizikového správania a iných sociálno-patologických javov. V rokoch 2013 - 2014 pôsobil ako externý spolupracovník Fakulty humanitných štúdií UTB v Zlíne a od roku 2015 pôsobí v Ústave školskej pedagogiky ako odborný asistent. V rámci výuky sa aktuálne zameriava na problematiku výchovy k zdraviu, pohybových a netradičných hier, riešenia výchovných situácií, multikultúrnej výchovy a sociálno-patologickým javov. Podieľa sa na organizácii vedeckých konferencií, prednášok, školení a work shopov.

Vzdelanie

Doktorandské štúdium Ph.D. - Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta

Dizertačná práca: Koordinátor prevence drogových závislostí a jiných sociálně patologických jevů v základní škole 

UKF Nitra

Rigorózna skúška PhDr. - UKF Nitra, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva

Rigorózna práca: Prevencia drogových závislostí u detí a mládeže - rozšírený výskum

UKF Nitra

Magisterské štúdium Mgr. - UKF Nitra, Fakulta sociálnych vied

Diplomová práca: Prevencia drogových závislostí u detí a mládeže

UK Praha

Publikačná činnosť

  • Determining the self-concept of coordinators for drug addiction prevention and other social and pathological problems in the context of Slovakia

  • Professional career training for school prevention specialists at universities

  • ​The role of the teacher - The school methodologists for prevention dependences nad other social-pathologic effects in primary school

  • ​Drug prevention and other socio-pathological phenomena in elementary school

  • Self-concept of primary school teachers active in the prevention of risky behaviour (Research perspective)

  • Partnerstvá v systéme duálneho vzdelávania​

  • ​Terciárna prevencia drogových závislostí z pohľadu sociálnej práce, teória a prax na základe zisťovania, sondy a prieskumu

  • ​Realizácia primárnej prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov v základných školách TSK

  • Základy tělesné kultury - studijní opora

  • Social institutions and their participation in child and youth education

Ďalšie vzdelávanie

Osvedčenia

  • Psychosociálny výcvik Rodinná dynamika, poradenstvo a psychoterapia

  • Minimálne signály pri práci s klientom so zameraním na obhajobu práv ľudí s postihnutím

  • Quality practices Exchange for working with children and families

  • Riadenie, plánovanie, koordinácia a spolupráca v oblasti systému pomoci pre závislých

  • Zlepšovanie a rozširovanie resocializačnej a rehabilitačnej starostlivosti o osoby závislé od psychoaktívnych látok

  • Sociálne začleňovanie a sociálna ochrana

bottom of page